Gluténmentes diéta cukorbetegeknek


November Laktózintoleránsként mit fogyassz tejtermék helyett? Milyen pékárut válassz, ha gluténérzékeny vagy? Kerüljük a cukrot, mert éppen elszántan fogyókúrázunk. Lemondunk a gluténtartalmú ételekről, és kenyérsütő gépet veszünk. Csak laktózmentes termékeket fogyasztunk, repül a hűtőből a tejszín, hogy átadja a helyét a kókusztejnek vagy zabtejnek.

körte diabétesz kezelésében cukor cukorbetegség kezelésére alternatív gyógyászat

De mi van akkor, ha egyszer csak hirtelen megkapjuk a kettes típusú cukorbetegség diagnózisát? Frissen diagnosztizált cukorbetegként persze megtanulunk pár alapszabályt: a sikeres vércukorkontroll érdekében a hozzáadott cukrot tartalmazó ételek, édességek és különféle szószok, cukrozott üdítők, finomított szénhidrátok tiltólistára kerülnek.

diabétesz kezelésére gyermekeknél szentpéterváron hasmenés cukorbetegséggel 1 típusú kezelés

Étrendünket ezentúl elsősorban a zöldségekre, a teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerekre, sovány húsokra, tejtermékekre kell alapoznunk. De hogyan tartsa az étrendet egy cukorbeteg, aki allergiás vagy érzékeny bizonyos élelmiszerekre? Laktózintoleránsként mit fogyasszon tejtermék helyett? Milyen pékárut válasszon, ha gluténérzékeny? Mi a dietetikus véleménye a cukorbetegeknek ajánlott édességekről és édesítőszerekről?

Cukorbetegek és a „mentes” étkezés (x)

Tanácsok cukorbetegeknek a gluténmentes étrendhez Gluténérzékeny cukorbetegeknek és minden cukorbetegnek, aki meggyőződésből gluténmentes étrendet követ, érdemes alaposabban megismerni a különféle alternatív liszteket, mert nem mindegyik illeszthető be a cukorbetegek étrendjébe.

Manapság már egyre többféle gluténmentes pékárut lehet vásárolni, és a bioboltokban is többféle gluténmentes liszt is kapható. De hogyan igazodjunk el közöttük?

cukor cukorbetegség 2. típusú kezelés népi jogorvoslatok acetont cukorbetegség kezelésében

Valójában a cukormentes, de magas keményítőtartalmú puffasztottrizs-szelet, kölesgolyó, instant pelyhek, gluténmentes lisztkeverékek glikémiás indexe magas, azaz gyors vércukorszint-emelkedést okozhatnak. Ez eredményezhet magasabb inzulinszintet, ingadozó vércukorértékeket, fokozott éhségérzetet is.

Gluténmentes piskóta I Diétás Fazék

A burgonyakeményítővel, kukorica- és rizslisztből készült kenyérfélét a dietetikus nem ajánlja, mivel ezeknek még a búzaliszténél is magasabb gluténmentes diéta cukorbetegeknek szénhidráttartalma és a glikémiás indexe, így a vércukorszintet gyorsan emelik meg. Az olajos magvak — mandula, mák, lenmag — teljes vagy zsírtalanított őrleményének hozzáadásával, gluténmentes alapanyagból, például köleslisztből, amarántból vagy épp gesztenyelisztből készült pékáruknak magas a rosttartalmuk, szénhidráttartalmuk pedig jelentősen gluténmentes diéta cukorbetegeknek a hagyományos lábtartók cukorbetegséggel. Így a magas keményítőtartalmú klasszikus termékek helyett ezeket fogyasszuk.

És még egy jó gluténmentes diéta cukorbetegeknek vásárláskor mindig ellenőrizzük a szénhidráttartalmat, a rosttartalmat és az energiatartalmat is!

Laktózmentes tejtermékek cukorbetegeknek A dietetikus hangsúlyozza, hogy a laktózmentes tejtermékekkel kapcsolatban minden cukorbetegnek tudnia kell, hogy ezekben a tejcukor — lebontva — benne marad, így még jobban is emelhetik a vércukorszintet. A mandulatej, kókusztej, szójatej megfelelő gluténmentes diéta cukorbetegeknek lehet a laktózmentes étrendet követő cukorbetegek számára.

Mivel ezen termékekben gyakori a hozzáadott cukor, ezt mindig figyeljük a címkén. A tejszínt helyettesítő növényi krémek általában alacsony szénhidráttartalmúak, sütésnél-főzésnél is jól használhatók.

Miért követnek egyre többen GM étrendet?

Édes csalódások A cukorbeteg által is fogyasztható édességekkel, cukorpótlókkal is vigyázni kell! A cukorhelyettesítők egy gluténmentes diéta cukorbetegeknek például maltitnak, szorbitnak, xilitnek nem is kevés a szénhidráttartalma, amelyet ugyanúgy be kell számítani a napi bevitelbe.

A természetes eredetű, divatos növényi szirupok, gyümölcskivonatok is magas cukortartalmúak, így ezeket sem ajánlott fogyasztani. A cukormentes csokoládék, nápolyik, müzliszeletek, gabonapelyhek energiatartalma jelentős, sokszor a nagyobb zsírtartalom miatt magasabb a normál verzióénál, és ha cukor nincs is bennük, szénhidráttartalmuk nagyon is beszámítandó.

Szüksége van-e a szervezetünknek a gluténra?

Így ezeket inkább csak kis adagban megengedett nassolnivalónak tekintsük, ne erre alapozzuk például a kis étkezéseket. Helyettük kevés gyümölcsöt, sovány tejterméket, magas korpatartalmú kekszet, pékárut, esetleg kis adag olajos magot diót, mogyorót, mandulát válasszunk tízóraira vagy uzsonnára.

Kattints ideha még több, cukorbetegeknek szóló cikket szeretnél olvasni!

1 kg cukor hány liter diabetes 1-es típusú új kezelésében

Kattints ideha érdekel! Tetszett a cikk?